پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

اعتبار برند
کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
پروپوزال ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

در سال­های اخیر به دلیل حجم گسترده آلودگی­­های زیست­محیطی ناشی از تولیدات صنعتی، جامعه به­طور فزآینده­ای متوجه مسائل زیست­محیطی شده است (Rahbar, 2008). آلودگی­های زیست­محیطی كه در نتیجه تولیدات و مصارف انسانی پدید آمده، از جمله مسائلی هستند كه بارها توسط سازمان­­های فعّال در این زمینه به­عنوان تهدیدی برای بشر شناخته شده­اند (Cao, 2011, 4). در این راستا، محصولات الکترونیکی و الکتریکی به­ عنوان یک طبقه محصول در این بخش انتخاب شده­اند که به نحو بارزی به عنوان یکی از عاملین عمده آلودگی محیط طبیعی در نظر گرفته می­شوند و بنابراین با فشار الزامات سخت­گیرانه قانونی و تقاضای مداوم برای محصولات دوستدار محیطی بیشتر از مصرف­کنندگان نگران، روبرو هستند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013; Badgie, Samah Manaf and Muda, 2012).

 

در این میان، برخی از صنایع با به كارگیری اقداماتی، گام­های لازم را جهت كاهش اثرات نهایی كه بر محیط زیست می­تواند داشته باشد، برداشته­اند. از جمله این اقدامات، بازاریابی سبز یا محیط زیست دوستانه است، یعنی؛ توسعه زیست­محیطی و طبیعی فعالیت­های بازاریابی، با بكارگیری نقش مسئولیت­پذیری زیست­محیطی/ اجتماعی شركت­­ها به منظور توسعه پایدار (Cao, 2011, 4). در ادبیات پایدار، بازاریابی سبز[1] به عملکردها، سیاست­ها و آمیخته­­های بازاریابی اطلاق می­گردد که به طور مشخص به نگرانی­­هایی در باب محیط زیست طبیعی و ایجاد درآمد و فراهم نمودن نتایجی می­پردازد که اهداف فردی و سازمانی را برای یک محصول یا خط تولید، برآورده می­نماید (Constantinos Constantine and Neil, 2012).

در این سال­ها با افزایش انتقادات و اقدامات گروه­های دوستدار محیط زیست، افراد نسبت به محیط زیست خود، منابع پایان­­­پذیر و نحوه­­ی استفاده بهینه از آنها با توجه به نیازهای نسل­های آینده، آگاهی و دغدغه بیشتری پیدا کردند (Manrai, Manrai, Lascu and Ryans, 1997, 513). این دغدغه­های مصرف­كنندگان در برابر پاسخ­گویی زیست­محیطی كه با قوانین زیست­محیطی نیز هم راستا شده، تعداد روبه رشدی از شركت­­­ها را به منظور طراحی و ایجاد برنامه­های محیط زیست دوستانه تحت فشار قرار داده است. از این رو شركت­­ها باید تأثیرات منفی زیست­محیطی خود را در تولید، توزیع، تأمین مواد اولیه و مصرف انرژی به طرز قابل توجهی كاهش دهند، در غیر این صورت به وسیله قوانین و تقاضای سرسختانه مشتریان به عقب رانده خواهند شد (رعنایی کردشولی و یاری بوزنجانی، 1390، 166). همچنین مسأله حفظ محیط زیست باعث شده است که مصرف­کنندگان درباره محصولاتی که می­خرند، بازاندیشی کنند. امروزه بسیاری از مصرف­کنندگان این آمادگی را دارند که برای حمایت واقعی از محیط زیست برای محصولاتی که استاندارهای زیست­محیطی را رعایت می­کنند، مبلغ بیش­تری پرداخت کنند (Kotler and Armstrong, 2008, 583). بدین ترتیب شركت­­ها این فرصت را دارند كه عملكرد زیست محیطی­شان را بهبود بخشند و از تقاضاهای جدید مربوط به بازار سبز منتفع شوند (عباسی، عنایتی و رهبری، 1391، 36).

همان­طور که اوتمن (1992) ادعا می­کند، اگر شرکت­­ها بخواهند بازاریابی سبز را با موفقیت بکار گیرند، مفاهیم و ایده­­های زیست­محیطی آنها باید با همه جنبه­­های بازاریابی انسجام پیدا کند. در این راستا، توسعه مفهوم جاری بازاریابی و برند­سازی در قالب سبز، ضروری به­نظر می­رسد. اگر شرکت­­ها بتوانند محصولات و خدماتی را فراهم کنند که نیازهای زیست­محیطی مشتریان­شان را تأمین کند، مشتریان به این کالاها و خدمات علاقه بیشتری نشان خواهند داد. در ابتدای عصر زیست­محیطی، شرکت­ها باید به دنبال فرصت برای بهبود عملکرد زیست­محیطی محصولات خود باشند تا بتوانند ارزش ویژه برندشان را تقویت کنند (هادیزاده مقدم، جمالی کاپک و موسوی، ­1391، 32). مثلاً برندهای سبز، برچسب­­های سبز و تبلیغات محیطی به وسیله عرضه اطلاعات در مورد ویژگی­های محصولات سبز محیطی، احساسات مثبتی در گروه­های خاص هدف به وجود می­آورند و مصرف­کنندگان با دانستن این موضوع که یک محصول سبز است، هنگام استفاده آن احساس بهتری خواهند داشت، زیرا محصولات با برندهای طبیعی و برچسب گذاری­­های صحیح به علت تصویر کلی مثبتی که ایجاد می­کنند، از نظر بازرگانی موفق هستند و مصرف­کننده­­ها به خرید این محصولات تمایل پیدا می­کنند و وفاداری به برند افزایش می­یابد (Rahbar and Abdul Wahid, 2011, 80).

با اهمیت یافتن بازاریابی و گرایش­های سبز شرکت­­ها، خصوصاً نقش کلیدی آن در موفقیت شرکت­­ها، انجام تحقیقات مختلف برای تبیین روابط متغیرهای سبز و مطالعه در این زمینه، بیش از پیش، ضروری می- نماید. بر همین اساس، این پژوهش قصد دارد تا به تحلیل ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، اعتبار برند، تصویر برند سبز و ارزش برند سبز) بپردازد.

کیفیت درک شده برند به ­عنوان یکی از عوامل مهمی در نظر گرفته می­شود که بر تصمیم­گیری مشتری از طریق ارائه دلیل منطقی ترجیح یک برند بر برند دیگر، تأثیرگذار است (Aaker, 1991). علاوه بر این، کیفیت درک شده برند به­عنوان یک روش اکتشافی جهت تأثیرگذاری بر قضاوت مشتری در باب توانایی­­های آن به­منظور تحقق ویژگی­های دوستدار محیطی آن عمل می­کند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013). از آنجا که ارزش ویژه برند قوی­تر بر برندهایی غالب می­باشد که نشان­دهنده اعتبار برندی بیشتر است، لذا برند معتبرتر دربردارنده هزینه­­های ارزیابی پایین­تر بوده و با ریسک درک­ شده کمتری در ارتباط است. بنابراین آنها از طریق بسط ارزش­شان در ورای جنبه­­های کاربردی باعث ارتقای ارزش برند می­گردند (Erdem and Swait, 2004).

به عبارتی دیگر، اعتبار برند یک ستون مرکزی است که در حول آن یک شرکت می­تواند ارزش ویژه برند خود را ایجاد و مدیریت نماید (Erdem, Swait and Valenzuela, 2006). علاوه بر مفاهیم برند، در مباحث مربوط به مفاهیم برند سبز می­توان به تحقیقات چن (2010) و چن و چانگ (2012) اشاره نمود که این­طور متوجه شدند که تصویر برند سبز و ارزش درک شده برند سبز به عنوان عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند می­باشند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013). که ارزش ویژه برند سبز را چن (2010) به عنوان “مجموعه­ای از دارایی­­ها و بدهی­های برند در زمینه تعهدات سبز و نگرانی­های محیطی تعریف نمود که با نام، نماد و آرم برند در ارتباط است که می­تواند ارزش ارائه شده کالاها و خدمات دوستدار محیطی را افزایش و یا کاهش دهد”.

لذا با توجه با مطالب فوق، سؤال اصلی این تحقیق این است که آیا بین مفاهیم برند (کیفیت درک شده برند1و اعتبار برند[2] ) و مفاهیم برند سبز (تصویر برند سبز[3] ،  ارزش درک شده برند سبز[4] و ارزش ویژه برند سبز[5] ) رابطه وجود دارد؟

[1] Green Marketing

1 Brand Perceived Quality

[2] Brand Credibility

[3] Green Brand image

[4] Green Brand perceived value

[5] Green Brand equity

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

 

 

 

 

 

بررسی کمی و کیفی مشکلات آموزشی و تحصیلی دانش آموزان

بررسی کمی و کیفی مشکلات آموزشی و تحصیلی دانش آموزان مشکلات آموزشی مدارس بررسی امکانات تحصیلی دانش آموزان مشكلات تحصیلی دانش آموزان در مدارس مشکلات آموزشی و تحصیلی دانش آموزان بررسی کمی و کیفی مشکلات آموزشی و تحصیلی دانش آموزان…

پاورپوینت اهمیت، زیرساخت ها و چالش های مدیریت دانش در دانشگاه

پاورپوینت اهمیت، زیرساخت ها و چالش های مدیریت دانش در دانشگاه پاورپوینت اهمیت، زیرساخت ها و چالش های مدیریت دانش در دانشگاه جایگاه قطب های علمی در جهان جایگاه قطب های علمی در جهان ویژگی های قطب های علمی عناصر…

ترویج و توسعه کشاورزی از طریق نظام مشارکت محلی

ترویج و توسعه کشاورزی از طریق نظام مشارکت محلی ترویج و توسعه كشاورزی و روستایی مبانی ترویج كشاورزی و توسعه روستایی ترویج و توسعه کشاورزی در ایران نقش شوراهای روستایی در ترویج و توسعه کشاورزی مشارکت مردمی در ترویج و…

طراحی عملی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای برآورد هزینه تمام شده آموزش دانشجویان

طراحی عملی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای برآورد هزینه تمام شده آموزش دانشجویان سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برآورد هزینه تمام شده آموزش دانشجویان طراحی عملی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت طراحی عملی سیستم هزینه یابی…

نقش سازمان‌های غیر دولتی در حمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی در حقوق ایران

نقش سازمان‌های غیر دولتی در حمایت و ارتقاء هنجارهای زیست محیطی در حقوق ایران هنجارهای زیست محیطی حمایت هنجارهای زیست محیطی در حقوق ایران ارتقاء هنجارهای زیست محیطی نقش سازمانهای غیر دولتی در حمایت هنجارهای زیست محیطی نقش سازمانهای غیر…

کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آن ها با یکدیگر

کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آن ها با یکدیگر بهره وری پرستاران بالین كیفیت زندگی كاری دانلود مقالات رشته پرستاری دانلود مقالات پرستاری کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آن ها…

مفهوم قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف و مبانی آن در نظام های حقوقی

مفهوم قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف و مبانی آن در نظام های حقوقی منع محاکمه مجدد قاعده منع رسیدگی مجدد قاعده منع مجازات مضاعف منع محاکمه مجدد پایان نامه قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف مبانی قاعده منع محاکمه…

پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی بانک‌های تجاری

پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی بانک‌های تجاری پرسشنامه بازاریابی داخلی پرسشنامه تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی پرسشنامه بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد سازمانی بانک‌های تجاری پرسشنامه عملکرد سازمانی بانک‌های تجاری رفتن به سایت اصلی…

پایداری و بررسی مدلهای پایداری

پایداری و بررسی مدلهای پایداری پایداری در زنجیره تامین مفهوم پایداری در زنجیره تامین پایداری در مدیریت زنجیره تامین پایداری زنجیره تامین چیست؟ پایداری مدیریت زنجیره تامین مدلهای پایداری در زنجیره تامین روشهای ارزیابی پایداری روشهای اندازه گیری پایداری در…

  • گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3
  • گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 دانلود مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک3 فروش گزارش کار آزمایشگاه فیزیک3 گزارش کار…

  • پاورپوینت فیزیولوژی فوتبال
  • پاورپوینت فیزیولوژی فوتبال کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت فیزیولوژی فوتبال بررسی فیزیولوژی فوتبال فیزیولوژی فوتبال تحقیق فیزیولوژی فوتبال تحلیل فیزیولوژی فوتبال مقاله فیزیولوژی فوتبال نیازهای فیزیکی اهمیت قدرت در فوتبال دوره های بی هوازی در فوتبال تمرینات فوتبال تمرین قدرتی،…

  • پاورپوینت استراتژي‌هاي ورود به بازارهاي جهاني در بازاريابي بين‌المللي (فصل ششم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی)
  • پاورپوینت استراتژي‌هاي ورود به بازارهاي جهاني در بازاريابي بين‌المللي (فصل ششم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی) پاورپوینت ارتباطات و مذاكرات در فعاليتهاي بازاريابي بينالمللي ( فصل سوم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی) پاورپوینت فصل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رغبت شغلی 27 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رغبت شغلی 27 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رغبت شغلی مبانی نظری رغبت شغلی پیشینه تحقیق رغبت شغلی پیشینه داخلی رغبت شغلی پیشینه خارجی رغبت شغلی پیشینه پژوهش رغبت شغلی پیشینه نظری…

  • عنصر روانی قتل عمد در قانون جدید
  • عنصر روانی قتل عمد در قانون جدید عنصر معنوی قتل عمد عنصر روانی قتل عمد عناصر قتل عمد قتل عمدی در قانون مجازات اسلامی 1392 عنصر روانی قتل عمدی در قانون مجازات 1392 عنصر روانی قتل عمدی در قانون مجازات…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر دو عامل انگیزشی آموزش و تشویق و تنبیه در افزایش بهره وری از نیروی انسانی
  • پرسشنامه بررسی تاثیر دو عامل انگیزشی آموزش و تشویق و تنبیه در افزایش بهره وری از نیروی انسانی پرسشنامه بهره وری از نیروی انسانی پرسشنامه بهره وری از نیروی انسانی پرسشنامه افزایش بهره وری از نیروی انسانی پرسشنامه تاثیر انگیزش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تصمیم گیری مشارکتی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تصمیم گیری مشارکتی مبانی نظری تصمیم گیری مشارکتی دانلود مبانی نظری تصمیم گیری مشارکتی پیشینه تحقیق تصمیم گیری مشارکتی ادبیات نظری تصمیم گیری مشارکتی فصل دوم پایان نامه تصمیم گیری مشارکتی مبانی نظری و پیشینه…

  • مبانی نظری مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق
  • مبانی نظری مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق مبانی نظری erp مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی مبانی نظری پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی ERP در صنعت تولید…

  • پروپوزال ارزیابی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی
  • پروپوزال ارزیابی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی عزت نفس پیشرفت تحصیلی بررسی عزت نفس دختران دبیرستانی بررسی پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی پروپوزال رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی پروپوزال…

  • مبانی نظری تاثیر معاملات بلوک بر قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران
  • مبانی نظری تاثیر معاملات بلوک بر قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران معامله بلوک در بورس معاملات بلوک چیست اثر قیمتی معاملات بلوک مشخصه معاملات بلوکی تاثیر عرضه بلوکی بر قیمت سهام عوامل موثر بر تغییرات قیمت سهام تاثیر…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی اضطراب رایانه ای
  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی اضطراب رایانه ای کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب رایانه ای مبانی نظری اضطراب رایانه ای پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای پیشینه داخلی اضطراب رایانه ای پیشینه خارجی اضطراب رایانه ای پیشینه پژوهش…

  • گزارش کارآموزی رشته جوشکاری با عنوان جوشکاری و بازرسی جوش
  • گزارش کارآموزی رشته جوشکاری با عنوان جوشکاری و بازرسی جوش تعریف جوشکاری بازرسی جوش فرآیند جوشکاری الکترود دست (SMAW) دانلود گزارش کارآموزی رشته جوشکاری با عنوان جوشکاری و بازرسی جوش دانلود گزارش کارآموزی رشته جوشکاری دانلود کارآموزی رشته جوشکاری انجام…

  • پروپوزال بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان
  • پروپوزال بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال یادگیری الکترونیکی فرآیندهای مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی پروپوزال تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی تاثیر فرآیندهای مدیریت…

  • پرسشنامه تاثیر کیفیت سیستم های اطلاعاتی مدیریت پروژه بر روی مدیریت و موفقیت پروژه
  • پرسشنامه تاثیر کیفیت سیستم های اطلاعاتی مدیریت پروژه بر روی مدیریت و موفقیت پروژه پرسشنامه سیستم های اطلاعاتی مدیریت پروژه پرسشنامه کیفیت سیستم های اطلاعاتی مدیریت پروژه پرسشنامه مدیریت و موفقیت پروژه رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 6
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 6 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • تجزیه و تحلیل سیستمها
  • تجزیه و تحلیل سیستمها UML سیستم متدولوژی SSADM چرخه تولید سیستم نرم افزاری دانلود پایان نامه مهندسی کامپیوتر تجزیه و تحلیل سیستمها دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر دانلود پایان نامه کامپیوتر خرید پایان نامه کامپیوتر فروش پایان نامه کامپیوتر رفتن…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فریضه حج
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فریضه حج مبانی نظری فریضه حج دانلود مبانی نظری فریضه حج پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات نظری فریضه حج فصل دوم پایان نامه فریضه حج مبانی نظری و پیشینه تحقیق فریضه حج ادبیات و مبانی…

  • پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری
  • پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری روش پردازش اطلاعات به وسیله انسان روشهای…

  • پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي
  • پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي پاورپوینت فصل ششم کتاب…

  • تعیین عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی
  • تعیین عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی استقرار مدیریت دانش مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش پایان نامه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی پایان نامه عوامل موثر بر استقرار مدیریت…

  • بررسی جامع و کامل نظریه های جامعه شناسی اخلاق
  • بررسی جامع و کامل نظریه های جامعه شناسی اخلاق نظریه های اخلاق نظریه های جامعه شناسی اخلاق نظریه های علمی اخلاق تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق دانلود تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق چارچوب نظری نظریه های جامعه شناسی…

  • جزوه حقوق مدنی 3 قواعد عمومي قراردادها دکتر قاسم زاده
  • جزوه حقوق مدنی 3 قواعد عمومي قراردادها دکتر قاسم زاده جزوه حقوق مدنی 3 قواعد عمومي قراردادها دکتر قاسم زاده رفتن به سایت اصلی جزوه حقوق مدنی 3 - قواعد عمومي قراردادها- دکتر قاسم زاده به تعداد 45 صفحه pdf…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش مبانی نظری انگیزش مبانی نظری انگیزه ادبیات نظری انگیزش چارچوب نظری انگیزش فصل دوم پایان نامه انگیزش دانلود مبانی نظری انگیزش پیشینه انگیزش پیشینه تحقیق انگیزش پیشینه داخلی انگیزش پیشینه خارجی انگیزش پیشینه پژوهش…

  • بررسی خرید آنلاین در تجارت الکترونیکی
  • بررسی خرید آنلاین در تجارت الکترونیکی خرید آنلاین تجارت الکترونیکی اینترنت وتکنولوژِی دانلود مقاله بررسی خرید آنلاین در تجارت الکترونیکی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته…

  • مقاله رشته پزشکی و حقوق با عنوان پیوند اعضا
  • مقاله رشته پزشکی و حقوق با عنوان پیوند اعضا پیوند اعضا اهدا عضو پیوند اعضا در ایران دانلود مقاله رشته پزشکی و حقوق با عنوان پیوند اعضا قانون پیوند اعضای بیماران فوت شده با بیمارانی که مرگ مغزی آنان مسلم…

  • پاورپوینت تئوری های مدیریت دولتی
  • پاورپوینت تئوری های مدیریت دولتی پاورپوینت تئوری های مدیریت دولتی تئوری های مدیریت دولتی خدمات دولتی نوین مبانی نظری خدمات دولتی نوین مدل های جامعه مدنی و اجتماعی (مشارکتی) انسان گرایی سازمانی و اداره امور عمومی نوین پست مدرنیسم ویژگی…

  • تاثیر فناوری اطلاعات در بهبود آموزش در میان کلیه دبیران متوسط شهرستان کاشمر
  • تاثیر فناوری اطلاعات در بهبود آموزش در میان کلیه دبیران متوسط شهرستان کاشمر فناوری اطلاعات دبیران متوسطه ارزشیابی اجرا ساختار آموزش تاثیر فناوری اطلاعات در بهبود آموزش تاثیر فناوری اطلاعات در بهبود آموزش در میان کلیه دبیران متوسط شهرستان کاشمر…

  • تجزیه و تحلیل و پیاده سازی نرم افزار حقوق و دستمزد
  • تجزیه و تحلیل و پیاده سازی نرم افزار حقوق و دستمزد شی گرایی آموزش برنامه نویسی پیاده سازی نرم افزار حقوق و دستمزد تجزیه و تحلیل سیستم حقوق و دستمزد تجزیه و تحلیل و پیاده سازی نرم افزار حقوق و…

  • بررسی افزایش مطالبات معوق انواع بانکها و ارائه راه حلهای مناسب
  • بررسی افزایش مطالبات معوق انواع بانکها و ارائه راه حلهای مناسب پایان نامه مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق راهکارهای مناسب برای وصول مطالبات بانکی مطالبات معوق بانکی علل ایجاد مطالبات معوق بانکی مطالبات معوق بانکی از نگاه…

  • پاورپوینت اصول حاکمیت شرکتی
  • پاورپوینت اصول حاکمیت شرکتی پاورپوینت اصول حاکمیت شرکتی اصول حاکمیت شرکتی حاکمیت شرکتی مقاله اصول حاکمیت شرکتی تحقیق اصول حاکمیت شرکتی برترین فایل اصول حاکمیت شرکتی رفتن به سایت اصلی عنوان: پاورپوینت اصول حاکمیت شرکتی فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش) تعداد اسلاید:…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *