بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان
پیاده سازی مدیریت دانش در بانک
تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان
تاثیر مدیریت دانش بر بهبود عملکرد کارکنان
بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان
پایان نامه رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان
اثربخشی عملکرد کارکنان با مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل

 

 

 

 

 

 

چکیده:

مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند ، عملکر را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای روزانه کسب و کار ادغام می کند.

 نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ، این تحقیق به بررسی مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل پرداخته است. روش این تحقیق از نوع پیمایشی – توصیفی بوده که از مجموعه تعداد 360 کارمند بانک صادرات استان اردبیل به عنوان جامعه آماری ، تعداد 181 کارمند به عنوان نمونه  انتخاب شده است . به منظور جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه  و برای آزمون فرضیات از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است.

 

پس از انجام آزمون ، به شرح ذیل فرضیه ها مورد تائید قرار گرفتند: بین متغییر مدیریت دانش و عملکرد ، بین متغییر کسب دانش و عملکرد ، بین متغییر تسهیم دانش و عملکرد ، بین متغییر بکارگیری دانش و عملکرد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

 

 

 

واژگان کلیدی:

دانش

عملکرد

مدیریت دانش

فرایند ارزیابی

ارزیابی عملکرد

 

 

 

 

 

بیان مساله:

تغییرات سریع در دنیای امروز ما، سازمانها را با چالشهای مختلفی روبه رو کرده است اما در این میان سازمانهایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریتی و فناوری نوین از فرصتهای ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند(نوروزیان ،1385،ص 24) حتی باقی ماندن در بازارهای داخلی مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند است و باتوجه به گسترش و پیچیدگی اهداف ، فرایندها و ساختار سازمانی در صحنه رقابت ، سازمانهایی می توانند به حیات خود ادامه دهند که نسبت به خواسته ها و انتظارات مشتریان و ذینفعان پاسخگو باشند(ادیب ،1386،ص 16)

 

مدیریت دانش یکی از این ابزارهاست .بخش خصوصی اولین قدم ها را در این زمینه برداشته است اما دولت با یک قدم فاصله به دنبال بخش خصوصی در حال حرکت است(منصوریان ،1388،ص24).برای اینکه سازمانها بتوانند در دنیای تجارت و رقابت حضور مستمر و پایدار داشته باشند باید حول محور علم و دانش فعالیت کنند.شرط موفقیت سازمانها دستیابی به یک دانش و فهم عمیق در تمامی سطوح است اما بسیاری از سازمانها هنوز به مدیریت دانش بطور جدی توجه نکرده اند.همان گونه که پیتر دراکر گفته است :راز موفقیت سازمانها در قرن 21 همان مدیریت دانش است .دانش مفهومی فراتر از داده و اطلاعات دارد.(به آذین،کریمی،مرادزاده،1385،ص33).

 

 

مدیریت دانش رشته ای است علمی که با تکیه برحمایت دوجانبه (رقابت وحمایت همزمان ارائه دهنده و دریافت کننده اطلاعات و دانش)ایجاد ، تصرف ، سازماندهی واستفاده از اطلاعات را تشویق وتقویت می کند.توانایی سازمان برای خلق ،سهیم کردن و بکارگیری دانش موجود در مورد محصولات ،فرایندها ونیروی انسانی به منظور افزایش بهروری محیط کار وکاهش فعالیت هایی که سبب دوباره کاری می شوند،مدیریت دانش نام دارد.(ملکی ،1385،ص53)

 

مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ،دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند،عملکرد را بهبود می بخشد.نوآوری را افزایش می دهد،اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را به کار می گیرد،توزیع دانش و اطلاعات را درحوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات و دانش را در فرایندهای روزانه کسب وکار ادغام می کند(قلی زاده،1387،ص28).مفهوم دانش صرفا به معنای انتقال آگاهی و اطلاعات نیست بلکه منظور از دانش،خلاقیت،آفرینندگی وپوییندگی است.براین اساس یک سازمان دانشی،ایده ساز بوده و بکارگیرنده ایده های نواست و از این طریق به مزیت رقابتی دست پیدا می کند(اکبری،طهماسبی،آشتیانی،1386،ص33).

 

اندازه گیری عملکرد فرایندی است که میزان پیشرفت در راه رسیدن به اهداف را بیان می نماید.قبل از هرچیز لازم است که به عواملی که بیشترین تاثیر را بر عملکرد کارکنان (مدیران ،کارمندان)اعمال می کند،اشاره شود. عقیده کلی بر این است که عملکرد کارکنان سازمان حاصل تعامل سه جز بسیار مهم است که تنها یکی از این سه جز ،خواست و انگیزش ،آنان برای انجام وظایف محوله است.دو جزدیگری که عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار می دهد؛توانایی مهارتی و فکری افراد و نیز منابع در دسترس است.سازمان در ایجاد(یا از بین بردن) انگیزه کاری نیروی انسانی خود نقش بسیار تعیین کننده را بازی می کند.همین طور که در مورد توانایی های کارکنان می توان گفت که این سازمان است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی توسعه و آموزش مدیران و کارکنان خود بر توانایی آنان می افزاید.منابع در دسترس نیز شاخصی از کفایت و توان بالقوه سازمان است. (خلیلی عراقی،1382،ص27).

با آگاه نمودن کارکنان سازمان از عملکرد آنان زمینه پرورش آنهافراهم شده و آنها آگاهانه تلاش در جهت جایگزین ساختن رفتارهای مناسب و حذف رفتارهای منفی و غیر اثربخش خواهد داشت واین امر نه تنها کارایی کارکنان را موجب می شود،بلکه موجب اثربخشی نیز می گردد0(قلی زاده،1387،ص27).

 

لذا با توجه به مطالب فوق و نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ،محقق برآن است تا به سنجش رابطه میان مدیریت دانش با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل بپردازد.

 

 

 

اهمیت و ضرورت تحقیق: 

موضوع مورد پژوهش به لحاظ اهمیت انجام تحقیق دارای جایگاه ویژه می باشد. و موسسات به منظور بکارگیری مطلوب مدیریت دانش بایستی ضرورت ایجاد فرهنگ تسهیم دانش میان کارکنان را از طریق فرآیندی تحت عنوان” نمادینه سازی مدیریت دانش” درک نمایند. اهمیت نهادینه سازی مدیریت دانش در موسسه به این دلیل است که اولاً درک نادرست کارکنان را از مدیریت دانش تصحیح نموده وثانیاً آنها را در درک مزایای تسهیم دانش در سازمان یاری رساند. مدیریت دانش در ارتباط با قابل دسترس نمودن دانش جهت افرادی که به آن نیاز دارند بحث می نماید.( چنگ مینگ یو،1384،صص7-6) بهبود مستمر عملكرد سازمانها، نیروی عظیم هم‌افزایی (Synergy) ایجاد می‌كند كه این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و مؤسسات تلاش جلو برنده‌ای را در این مورد اعمال می‌كنند. بدون بررسی و كسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی سازمان و كسب بازخور و اطلاع از میزان اجرا سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی كه به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملكرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذكور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امكان‌پذیر نیست.

 

لرد كلوین فیزیكدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه‌‌گیری می‌گوید: «هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می‌كنیم اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می‌توانیم ادعا كنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می‌دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید»

علم مدیریت نیز مبین مطالب مذكور است. هرچه را كه نتوانیم اندازه‌گیری كنیم نمی‌توانیم كنترل كنیم و هرچه را كه نتوانیم كنترل كنیم مدیریت آن امكان‌پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل‌های سازمانی، عملكرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملكرد قابل تصور نمی‌باشد.(رحیمی،1385 ،ص41 )

 

کسب و کار در هزاره سوم دارای شرایط ویژه ای است. رقابت بین بنگاههای اقتصادی هر روز فشرده تر شده و نرخ نوآوری رو به افزایش است. رقابت بین بنگاههای اقتصادی باعث شده است که تا آنها به منظور کاهش هزینه ها، تعداد نیروی انسانی خود که منابع ارزشمند دانش محسوب می شوند را کاهش دهند. کاهش تعداد نیروی انسانی، سازمانها را بر آن داشته است تا نسبت به صریح کردن دانش ضمنی موجود نزد کارکنان اقدام کنند. در دنیای امروزی کسب و کار، بخش اعظمی از کارها و فعالیتهای ما مبتنی بر اطلاعات هستند و زمان کمتری برای کسب تجربه و به دست آوردن دانش در دسترس است. در این شرایط سازمانها بر اساس میزان دانش خود با یکدیگر به رقابت می پردازند. محصولات و خدمات سازمانها هر روز پیچیده تر شده و سهم اطلاعات در آنها بیشتر می شود. در این میان مدیریت دانش با در اختیار داشتن ابزارهای لازم، فرصت خوبی برای ایجاد بهبود در عملکرد منابع انسانی و همچنین مزایای رقابتی ایجاد می کند. امروزه تمامی سازمانهای کوچک و بزرگ نیازمند پیاده سازی مدیریت دانش در خود هستند تا از گردونه رقابت عقب نمانند. انعطاف پذیری و عکس العمل سریع در برابر شرایط متغیر محیطی، استفاده بهتر از منابع انسانی و دانش موجود نزد آنها و همچنین اتخاذ تصمیمات بهتر، دستاوردهای مدیریت دانش برای سازمانهای امروزی است.(نوروزیان، 1385، ص26)

 

 

در این تحقیق موضوعات ذیل می تواند قابل اهمیت باشد:

1- درک صحیح از میزان عملکرد کارکنان بانک های صادرات استان اردبیل

2- شناخت ابعاد مدیریت دانش ومیزان اثرگذاری هریک بر عملکرد سازمان ودرجه بندی این ابعاد که منجر به درک بهتری از عوامل خواهد گردید. 

 

 

باتوجه به ضرورت وجود بانک ها و افزایش انتظارات مشتریان در عملکرد بالای کارکنان به جهت صرفه جویی در زمان و هزینه ، هدف از این تحقیق پی بردن به عوامل موثری است که باعث افزایش کارایی و اثربخشی عملکرد کارکنان از طریق مدیریت دانش در بانک صادرات استان اردبیل می باشد.

 

 

 

 

 

فهرست

چکیده 

فصل اول:کلیات تحقیق

1-1)مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………..2

1-2)بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………..2

1-3)ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………….4

1-4)اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..5

1-5)چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………..5

1-6)فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….6

1-7)تعریف مفهومی متغیرها………………………………………………………………………………………………………6

1-8)سوال تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………8

1-9)تعریف عماتی متغیرها………………………………………………………………………………………………………..8

1-10)قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….9

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

بخش اول مدیریت دانش

2-1-1)مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………12

2-1-2)تعریف دانش………………………………………………………………………………………………………………12

2-1-3)مفهوم ارزش دانش……………………………………………………………………………………………………….13

2-1-4)انواع دانش………………………………………………………………………………………………………………..13

2-1-5)انواع ایجاد دانش………………………………………………………………………………………………………….15

2-1-6)چرخه دانش……………………………………………………………………………………………………………….16

2-1-7)مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………..16

2-1-8)تاریخچه و علل پیدایش مدیریت دانش…………………………………………………………………………………..18

2-1-9)چهارعامل عمده در پیدایش مدیریت دانش………………………………………………………………………………19

2-1-10)ضرورت و اهمیت مدیریت دانش……………………………………………………………………………………..19

2-1-11)اجزای مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………20

2-1-12)اجزاء سازمانی تشکیل دهنده مدیریت دانش…………………………………………………………………………..22

2-1-13)چرخه حیات مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………….22

2-1-14)اصول مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………24

2-1-15)هدف های مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………….24

2-1-16)تئوری های مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………..24

2-1-16-1)تئوری مدیریت دانش جامع………………………………………………………………………………………….24

2-1-16-2)تئوری مدیریت دانش تیمی…………………………………………………………………………………………..25

2-1-16-3)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر……………………………………………………………………………………26

2-1-17)مدل های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………26

2-1-17-1)مدل عمومی دانش در سازمان………………………………………………………………………………………27

2-1-17-2)مدل معماری در مدیریت دانش……………………………………………………………………………………..28

2-1-17-3)مدل های ساختار اجتماعی…………………………………………………………………………………………..28

2-1-17-4)مدل بویست…………………………………………………………………………………………………………..30

2-1-17-5)مدل نونوکا……………………………………………………………………………………………………………30

2-1-17-6)مدل شش بعدی مدیریت دانش……………………………………………………………………………………….34

2-1-17-7)مدل رن جانسون……………………………………………………………………………………………………..35

2-1-17-8)مدل  ادل وگراسیون………………………………………………………………………………………………….36

2-1-17-9)مدل استیو هالس……………………………………………………………………………………………………..38

2-1-17-10)مدل مفهومی چند مرحله ای……………………………………………………………………………………….39

2-1-18)استراتژی های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………..40

2-1-19)نیاز به چهارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی……………………………………………………………………..42

2-1-20)عناصر مهم در چهاچوب مدیریت دانش در بخش دولتی……………………………………………………………..43

2-1-21)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش…………………………………………………………………………………..46

2-1-22)موانع مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………….47

2-1-23)موانع زیر ساختی اعمال مدیریت دانش در ایران…………………………………………………………………….50

 

بخش دوم:عملکرد

2-2-1)مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………52

2-2-2)ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………….52

2-2-3)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی………………………………………………………………………………………….56

2-2-4)مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………………..57

2-2-5)یکپارچگی  مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………….57

2-2-6)هدف ازمدیریت عملکرد………………………………………………………………………………………………….58

2-2-7)ماهیت مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………..58

2-2-8)حیطه مدیریت عملکرد……………………………………………………………………………………………………58

2-2-9)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………..59

2-2-10)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………59

2-2-11) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………….60

2-2-12)دیدگاه های بررسی عملکرد……………………………………………………………………………………………62

2-2-13)مولفه های مدیریت عملکرد……………………………………………………………………………………………63

2-2-14)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………..64

2-2-15)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………68

2-2-16)معیارهایی برای سنجش عملکرد………………………………………………………………………………………68

2-2-17)انواع ارزیابی…………………………………………………………………………………………………………..69

2-2-18)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی……………………………………………………………………………71

2-2-19)فنون و روش های ارز یابی……………………………………………………………………………………………72

2-2-20)فرایند ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………79

2-2-21)زمانبندی ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………….82

2-2-22)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان……………………………………………………………………………….82

2-2-23)ویژگی های سیستم ارزیابیعملکرد مناسب……………………………………………………………………………83

2-2-24)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد…………………………………………………………………………….85

2-2-25)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………..85

2-2-26)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند…………………………………………86

2-2-27)فرایند بهبود عملکرد……………………………………………………………………………………………………87

2-2-28)ارزیابی کارآمد…………………………………………………………………………………………………………87

2-2-29)کاربرد های ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………….88

2-2-30)معرفی نرم افزارها…………………………………………………………………………………………………….89

 

بخش سوم:پیشینه تحقیق 

3-2-1)تحقیقات صورت گرفته در ایران……………………………………………………………………………………….91

3-2-2)تحقیقات صورت گرفته در خارج……………………………………………………………………………………….93

 

 

فصل سوم:روش اجرای تحقیق:

3-1)مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………98

3-2)فرایند اجرای تحقیق…………………………………………………………………………………………………………98

3-3)روش اجرای تحقیق…………………………………………………………………………………………………………99

3-4)جامعه و نمونه آماری……………………………………………………………………………………………………….99

3-5)روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………100

3-6)ابزار جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………….100

3-7)پردازش داده ها……………………………………………………………………………………………………………101

3-7-1)اعتبار(روایی)………………………………………………………………………………………………………….101

3-7-2)قابلیت و اعتماد(پایایی)………………………………………………………………………………………………..101

3-8)روش تجزیه وتحلیل داده ها و اطلاعات…………………………………………………………………………………102

 

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل اطلاعات

4-1)مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….104

4-2)توصیف متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………104

4-2-1)سن……………………………………………………………………………………………………………………….105

4-2-2)جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………..105

4-2-3)تحصیلات……………………………………………………………………………………………………………….106

4-2-4)کسب دانش………………………………………………………………………………………………………………106

4-2-5)تسهیم دانش………………………………………………………………………………………………………………107

4-2-6)به کارگیری دانش……………………………………………………………………………………………………….107

4-2-7)مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………108

4-28)عملکرد…………………………………………………………………………………………………………………..108

4-3)آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………..109

4-3-1)آزمون فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………109

4-3-2)آزمون کولموگروف-اسمیرنوف……………………………………………………………………………………….109

4-3-3) آزمون فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………….111

4-3-4) آزمون فرضیه فرعی اول……………………………………………………………………………………………..112

4-3-5) آزمون فرضیه فرعی دوم……………………………………………………………………………………………..113

4-3-6)آزمون فرضیه فرعی سوم……………………………………………………………………………………………..114

4-4)آزمون رگرسیون چند متغیره……………………………………………………………………………………………..115

 

 

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1)مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….118

5-2)نتایج آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………………..118

5-2-1)نتایج تحلیل توصیفی مربوط به فرضیه ها…………………………………………………………………………….118

5-3)نتایج آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………………..119

5-3-1)نتایج آزمون فرضیه اصلی……………………………………………………………………………………………..119

5-3-2)نتایج آزمون فرضیه اول………………………………………………………………………………………………..119

5-3-3)نتایج آزمون فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………..119

5-3-4)نتایج آزمون فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………….119

5-4)پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………..120

5-4-1)پیشنهادات بر اساس یافته ها و فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………120

5-4-2)پیشنهادات برای محقق آینده…………………………………………………………………………………………….121

5-5)بررسی همسویی و عدم همسویی نتایج تحقیق و پیشینه تحقیق………………………………………………………….121

5-6)محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………122

 

 

منابع و مواخذ

پیوست و ضمائم

 

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

بررسی رابطه مدیریت دانش با عملکرد سازمانی

رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 فهرست جداول

 

 

جدول 2-1-1) مدل تعامل دانش نهفته و صریح…………………………………………………………………………………32

جدول 2-1-2)مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار……………………………………………………………………….35

جدول 2-1-3)مدل مفهومی مرحله ای توسعه مدیریت دانش سازمانی ………………………………………………………..40

جدول 2-1-4)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش …………………………………………………………………………….46

جدول 2-2-1)ارزیابی دستگاهها و کارکنان بر اساس مقایسه نگرش نوین با سنتی…………………………………………..61

جدول 2-2-2)عوامل مثبت ومنفی مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………….64

جدول 2-2-3)ارزیابی عملکرد پرستاران براساس روش عامل سنجی ……………………………………………………….74

جدول 3-1)جدول تعیین آلفای کرونباخ…………………………………………………………………………………………102

جدول4-1)جدول توصیف سن…………………………………………………………………………………………………..105

جدول 4-2)جدول توزیع فراوانی جنسیت………………………………………………………………………………………105

جدول 4-3)جدول توزیع فراوانی تحصیلات…………………………………………………………………………………..106

جدول 4-4)جدول توصیفی متغییر کسب دانش…………………………………………………………………………………106

جدول 4-5) جدول توصیفی متغییر تسهیم دانش……………………………………………………………………………….107

جدول4-6) جدول توصیفی متغییر بکارگیری دانش…………………………………………………………………………..107

جدول 4-7) جدول توصیفی متغییر مدیریت دانش……………………………………………………………………………..108

جدول4-8) جدول توصیفی متغییر عملکرد…………………………………………………………………………………….108

جدول4-9)آزمون کولموگروف-اسمیرنوف…………………………………………………………………………………….109

جدول4-10)ضریب همبستگی مدیریت دانش و عملکرد کارکنان…………………………………………………………….111

جدول4-11) ضریب همبستگی کسب دانش و عملکرد کارکنان………………………………………………………………112

جدول 4-12) ضریب همبستگی تسهیم دانش و عملکرد کارکنان…………………………………………………………….113

جدول 4-13) ضریب همبستگی بکارگیری دانش و عملکرد کارکنان……………………………………………………….114

جدول4-13)جدول رگرسیون به کارگیری دانش و عملکرد کارکنان………………………………………………………..115

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها 

 

نمودار 1-1)مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………..6

نمودار 2-1-1)مدل عمومی دانش در سازمان…………………………………………………………….27

نمودار2-1-2)مدل معماری دانش………………………………………………………………………..28

نمودار 2-1-3)مدل بویست روابط  داده ، اطلاعات و دانش………………………………………………..30

نمودار 2-1-4)چارچوب مفمومی فرایندهای ایجاد دانش…………………………………………………….31

نمودار2-1-5)مدل شش بعدی مدیریت دانش………………………………………………………………34

نمودار 2-1-6)مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کنندهای مدیریت دانش………………………………………..36

نمودار2-1-7)مدل مبتنی بر فرایندهای دانش……………………………………………………………..38

نمودار2-3-1)مدل مدیریت دانش در پژوهش مک کین وزک……………………………………………….96

  نمودار2-3-4) مدل مدیریت دانش گلد…………………………………………………………………..94

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال 

شکل 2-1-1)انواع ایجاد دانش……………………………………………………………………………15

شکل 2-1-2)فرایند مدیریت دانش(چرخه دانش)……………………………………………………………..16

شکل 2-1-3)اجزای مدیریت دانش…………………………………………………………………………21

شکل 2-1-4)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23

شکل 2-1-5)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23

شکل 2-1-6)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر……………………………………………………………….26

شکل 2-1-7)مدل مدیریت دانش…………………………………………………………………………..29

شکل 2-2-1)مراحل مختلف ارزیابی عملکرد………………………………………………………………..55

شکل2-2-2) مثلث ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………..56

شکل2-2-3)ابعاد چهارگانه مدیریت عملکرد…………………………………………………………………63

شکل2-2-4)نحوه طراحی نظام ارزیابی عملکرد……………………………………………………………..67

شکل2-2-5)فرایند تعیین معیارهای عملکرد………………………………………………………………….68

شکل2-2-6)نمونه ای از مقیاس درجه بندی پیوسته………………………………………………………….72

شکل2-2-7)نمونه ای از فرم ارزیابی به روش انتخاب اجباری ………………………………………………..77

شکل2-2-8)فرایند بهبود عملکرد…………………………………………………………………………..87

 

 

 

 

 

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

بررسی رابطه مدیریت دانش با عملکرد سازمانی

رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

 

 

 

بررسی ابعاد و پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی با نگاهی به آینده آن

بررسی ابعاد و پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی با نگاهی به آینده آن رفتار شهروندی سازمانی ابعاد رفتار شهروندی سازمانی پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی آینده رفتار شهروندی سازمانی اهمیت رفتار شهروندی سازمانی تحقیق رفتار شهروندی سازمانی چهارچوب های رفتار شهروندی سازمانی…

پاورپوینت فصل پنجم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی

پاورپوینت فصل پنجم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل پنجم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت فصل پنجم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی رویکردهای سنجش عملکرد به تعداد 31…

پایان نامه مهندسی نرم افزار با عنوان امنیت در شبكه های بی سیم (wireless) مبتنی بر استاندارد IEEE802.11

پایان نامه مهندسی نرم افزار با عنوان امنیت در شبكه های بی سیم (wireless) مبتنی بر استاندارد IEEE802.11 شبكه های بی سیم امنیت در شبكه های بی سیم امنیت در شبكه های وایرلس امنیت در استاندارد IEEE80211 امنیت در شبکه…

جایگاه اجتماعی و فرهنگی زن در اندلس

جایگاه اجتماعی و فرهنگی زن در اندلس زن اندلسی نقش زنان در ادبیات اندلس جایگاه فرهنگی زن در اندلس جایگاه اجتماعی زن در اندلس جایگاه اجتماعی و فرهنگی زن در اندلس دانلود مقالات علوم اجتماعی دانلود مقالات رشته علوم اجتماعی…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مطبوعات و مسوولیت کیفری در مطبوعات

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مطبوعات و مسوولیت کیفری در مطبوعات مطبوعات مطبوعات در ایران جرایم مطبوعاتی مسوولیت کیفری در مطبوعات نحوه دادرسی در دادگاههای مطبوعاتی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق مطبوعات و مسوولیت کیفری…

جزوه درسی کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات دکتر بابک ضیاء

جزوه درسی کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات دکتر بابک ضیاء جزوه درسی کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات دکتر بابک ضیاء رفتن به سایت اصلی جزوه درسی کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات دکتر بابک ضیاء به تعداد 108 صفحه pdf مناسب…

پروژه برنامه نویسی مهندسی کامپیوتر با عنوان فروشگاه الکترونیکی کتاب با Asp.Net MVC

پروژه برنامه نویسی مهندسی کامپیوتر با عنوان فروشگاه الکترونیکی کتاب با Asp.Net MVC سورس فروشگاه اینترنتی باmvc 5 فروشگاه الکترونیکی کتاب با AspNet MVC پروژه کتاب فروشی آنلاین وب سایت کتاب فروشی تحت وب سورس فروشگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی کتاب…

پایان نامه امنیت در رایانش ابری

پایان نامه امنیت در رایانش ابری کلمات کلیدی : پایان نامه امنیت رایانش ابری پایان نامه امنیت در محاسبات ابری دانلود پایان نامه امنیت رایانش ابری دانلود پایان نامه امنیت در رایانش ابری پایان نامه راهکارهای امنیتی در رایانش ابری…

مقاله رشته محیط زیست با عنوان دسترسی پذیری عناصر سنگین در خاك منطقه یك شهرداری تهران

مقاله رشته محیط زیست با عنوان دسترسی پذیری عناصر سنگین در خاك منطقه یك شهرداری تهران محیط زیست شهری دسترسی پذیری زیستی عناصر سنگین خاك شهری دانلود مقاله رشته محیط زیست دسترسی پذیری عناصر سنگین در خاك رفتن به سایت…

  • پایان نامه بررسی ادبیات کودک در سوریه
  • پایان نامه بررسی ادبیات کودک در سوریه کلمات کلیدی : پایان نامه ادبیات کودک بررسی تاریخی ادبیات کودک پایان نامه ارشد ادبیات کودک و نوجوان ادبیات کودک در ادبیات معاصر عربی سیر تاریخی ادبیات کودک در سوریه تحول در نویسندگی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس شغلی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس شغلی مبانی نظری استرس شغلی پیشینه تحقیق استرس شغلی پیشینه داخلی استرس شغلی پیشینه خارجی استرس شغلی پیشینه پژوهش استرس شغلی پیشینه نظری استرس شغلی…

  • پرسشنامه نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم
  • پرسشنامه نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم کلمات کلیدی : پرسشنامه رسانه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی مجازی پرسشنامه تاثیر شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی اینترنتی پرسشنامه مشارکت…

  • امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان
  • امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان بودجه بودجه ریزی عملیاتی مهاباد امکان سنجی سازمان های پیامدمحور امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان های رویه ای پیامدمحور امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان دانلود مقاله…

  • ساختارشناسی حل مسئله و بررسی آن در دیدگاه های مختلف
  • ساختارشناسی حل مسئله و بررسی آن در دیدگاه های مختلف کلمات کلیدی : سبک های حل مسئله راهبردهای حل مسئله ساختارشناسی حل مسئله مراحل سبک های حل مسئله مولفه های سبک های حل مسئله پایان نامه سبک های حل مسئله…

  • ضرورت و متدولوژی رتبه بندی در صنعت بیمه و بررسی چالشها و مشکلات اجرایی آن
  • ضرورت و متدولوژی رتبه بندی در صنعت بیمه و بررسی چالشها و مشکلات اجرایی آن رتبه بندی در صنعت بیمه متدولوژي رتبه بندي شركت هاي بيمه مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه دلایل و ضرورت رتبه بندی در…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خشونت
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خشونت مبانی نظری خشونت دانلود مبانی نظری خشونت پیشینه خشونت پیشینه تحقیق خشونت ادبیات نظری خشونت فصل دوم پایان نامه خشونت مبانی نظری و پیشینه تحقیق خشونت ادبیات و مبانی نظری خشونت رفتن به سایت…

  • پایان نامه در مورد حمایت اجتماعی
  • پایان نامه در مورد حمایت اجتماعی کلمات کلیدی : پایان نامه حمایت اجتماعی پایان نامه ارشد حمایت اجتماعی دانلود پایان نامه حمایت اجتماعی پایان نامه روانشناسی حمایت اجتماعی پایان نامه حمایت اجتماعی ادراک شده دانلود پایان نامه در مورد حمایت…

  • بررسی روشهای قضاوت و داوری در حل اختلافات
  • بررسی روشهای قضاوت و داوری در حل اختلافات جایگاه قضاوت در قرآن روش های حل و فصل دعاوی روش های حل و فصل اختلافات در ایران حل و فصل مسالمت آمیز و حقوقی دعاوی روش های حل و فصل اختلافات…

  • بررسی فقهی رابطه انسان و اعضا بدن در معاملات اعضا بدن
  • بررسی فقهی رابطه انسان و اعضا بدن در معاملات اعضا بدن معامله اعضای بدن تحقیق در مورد معامله اعضا بدن رابطه حقوقی انسان و اعضاء بدن معامله اعضاء بدن انسان در فقه اماميه رفتن به سایت اصلی برای ورود به…

  • گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر با عنوان قطعات سخت افزاری رایانه
  • گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر با عنوان قطعات سخت افزاری رایانه قطعات سخت افزاری رایانه دستگاههای ورودی خروجی قطعات اصلی و داخلی رایانه ها دانلود گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر با عنوان قطعات سخت افزاری رایانه دانلود گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر انجام…

  • مقاله کارشناسی ارشد حقوق با عنوان تدلیس در نکاح از منظر فقه و حقوق ایران
  • مقاله کارشناسی ارشد حقوق با عنوان تدلیس در نکاح از منظر فقه و حقوق ایران نکاح تدلیس فریب فسخ نکاح حقوق ایران فقه امامیه دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق با عنوان تدلیس در نکاح از منظر فقه و حقوق ایران…

  • پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع تعيين قسمت بازار و انتخاب بازارهاي هدف
  • پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع تعيين قسمت بازار و انتخاب بازارهاي هدف کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع تعيين قسمت…

  • پرسشنامه بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی کارکنان
  • پرسشنامه بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی کارکنان پرسشنامه رضایتمندی کارکنان پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان پرسشنامه ارتباطات سازمانی پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان با ارتباطات سازمانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مولفه های ابراز وجود
  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مولفه های ابراز وجود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های ابراز وجود مبانی نظری مولفه های ابراز وجود پیشینه تحقیق مولفه های ابراز وجود پیشینه داخلی مولفه های ابراز وجود…

  • فرصتهای خصوصی سازی در صنعت آب و برق و مشکلات پیش رو
  • فرصتهای خصوصی سازی در صنعت آب و برق و مشکلات پیش رو خصوصی سازی مشکلات خصوصی سازی در صنعت آب و برق فرصتهای خصوصی سازی در صنعت آب و برق خصوصی سازی در صنعت آب و برق دانلود مقالات رشته…

  • مهمترین نظریات موجود در زمینه روابط میان شرایط محیط کار و وضعیت عملکرد و سلامتی فرد
  • مهمترین نظریات موجود در زمینه روابط میان شرایط محیط کار و وضعیت عملکرد و سلامتی فرد کلمات کلیدی : سلامت روانی فرسودگی شغلی نظریه های سلامت روانی وضعيت عملکرد شغلي کارکنان تعامل ويژگي هاي محيط کار نظریه های عملکرد شغلي…

  • بررسی تطبیقی شرط فعل در نظام حقوقی ایران و فرانسه
  • بررسی تطبیقی شرط فعل در نظام حقوقی ایران و فرانسه شرط فعل شروط ضمن عقد شرط فعل در نظام حقوقی ایران شرط فعل در نظام حقوقی فرانسه شروط ضمن عقد در قانون مدنی شروط صحیحه در فقه امامیه مفاهیم مشابه…

  • رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان
  • رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان پایان نامه رضایت شغلی پایان نامه رضایت شغلی کارکنان دانلود پایان نامه رضایت شغلی پایان نامه در مورد رضایت شغلی پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان پایان نامه رضایت شغلی…

  • پرسشنامه شناسایی عوامل موثر بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به نواوری خدمات
  • پرسشنامه شناسایی عوامل موثر بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به نواوری خدمات پرسشنامه نگرش مصرف کنندگان پرسشنامه نگرش مشتریان پرسشنامه نگرش خریداران پرسشنامه نوآوری خدمات پرسشنامه نگرش مصرف کنندگان نسبت به نواوری خدمات رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

  • پاورپوینت تحلیل و بررسی ایستگاه اتوبوس
  • پاورپوینت تحلیل و بررسی ایستگاه اتوبوس پاورپوینت تحلیل و بررسی ایستگاه اتوبوس تحلیل و بررسی ایستگاه اتوبوس بررسی ایستگاه اتوبوس مقاله ایستگاه اتوبوس تحقیق نقد و بررسی ایستگاه اتوبوس مطالعات ترافيك و حمل و نقل انواع فضاهاي شهري وسلسله مراتب…

  • توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ
  • توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اطراف شهرهای بزرگ کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پایان نامه اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی علل شکلگیری…

  • مبانی نظری بررسی فریب در ازدواج در حقوق کیفری و مدنی ایران
  • مبانی نظری بررسی فریب در ازدواج در حقوق کیفری و مدنی ایران خیار تدلیس در ازدواج مبانی نظری فریب در ازدواج مبانی نظری تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج ضمانت اجرای كیفری تدلیس در ازدواج نحوه ضمانت…

  • وضعیت بانکداری الکترونیکی و بانکداری مجازی در ایران
  • وضعیت بانکداری الکترونیکی و بانکداری مجازی در ایران بانکداری الکترونیک سیستم های Atm در بانکداری الکترونیکی بانكداری الكترونیكی در جهان بانكداری الكترونیكی در ایران بانکداری مجازی دانلود مقاله مدیریت وضعیت بانکداری الکترونیکی و بانکداری مجازی در ایران رفتن به سایت…

  • ابعاد و مولفه های هوش اخلاقی از دیدگاه لنیک و کیل و بررسی آنها در قرآن کریم وائمه معصومین
  • ابعاد و مولفه های هوش اخلاقی از دیدگاه لنیک و کیل و بررسی آنها در قرآن کریم وائمه معصومین هوش اخلاقی مولفه های هوش اخلاقی مولفه های هوش اخلاقی لنیک وکیل ابعاد هوش اخلاقی ابعاد هوش اخلاقی لنیک وکیل اصول…

  • مدل های پیاده سازی و اجرای مدیریت دانش
  • مدل های پیاده سازی و اجرای مدیریت دانش مدل های مدیریت دانش مدل های مدیریت دانش چیست مدل های بلوغ مدیریت دانش مدل های ارزیابی مدیریت دانش مقایسه مدلهای مدیریت دانش مدل های اصلی مدیریت دانش انواع مدل های مدیریت…

  • پروژه رگرسیون چند متغیره و تحلیل های آن در نرم افزار sas
  • پروژه رگرسیون چند متغیره و تحلیل های آن در نرم افزار sas پروژه رگرسیون چند متغیره و تحلیل های آن در نرم افزار sas رفتن به سایت اصلی پروژه رگرسیون چند متغیره و تحلیل های آن در نرم افزار sas…

  • بهره گیری مقایسه ای تاثیر سیستم پیش بینی تقاضا
  • بهره گیری مقایسه ای تاثیر سیستم پیش بینی تقاضا پیش بینی تقاضای متلاطم پدیده اثر شلاقی مدیریت زنجیره تأمین شبکه های عصبی مصنوعی دانلود مقاله رشته مدیریت صنعتی بهره گیری مقایسه ای تاثیر سیستم پیش بینی تقاضا رفتن به سایت…

  • بررسی مشکلات عاطفی کودکان در آثار نقاشی آنها
  • بررسی مشکلات عاطفی کودکان در آثار نقاشی آنها خلاقیت نقاشی کودکان مشكلات عاطفی كودكان دانلود پایان نامه خلاقیت در نقاشی کودکان تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها بررسی مشکلات عاطفی کودکان در آثار نقاشی آنها دانلود پایان…

  • پرسشنامه مقیاس تاب آوری کونور و دیویدسون با روایی و پایایی معتبر
  • پرسشنامه مقیاس تاب آوری کونور و دیویدسون با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه استاندارد تاب آوری پرسشنامه مقیاس تاب آوری انواع پرسشنامه تاب آوری پرسشنامه تاب آوری نوجوانان مولفه های تاب آوری کانر و دیویدسون پرسشنامه مقیاس…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *